Reklamační řád
Ke stažení ve formátu "pdf" zde.
CEHA KDC elektro k.s. na základě Obchodního zákona (z.č. 513/1991 Sb.) dále Občanského zákoníku (z.č. 40/1964 Sb., ve znění pozdějších předpisů) a Zákona na ochranu spotřebitele (z.č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů) vydává tento reklamační řád.
- Tento reklamační řád se vztahuje na zboží, které bylo zakoupeno u společnosti CEHA KDC elektro k.s. (dále jen prodávající) a jehož reklamace byla uplatněna v záruční době.
- Kupující přebírá současně se zbožím doklad o zakoupené věci (záleží na obchodním případě /faktura, velkoprodejka nebo maloprodejka - paragon/), který slouží jako záruční doklad, pokud se nejedná o výrobek ke kterému je vystaven výrobcem záruční list.
- Souhlas se záručními podmínkami a předáním zboží potvrzuje kupující podpisem na daňovém dokladu nebo prodejce. Zároveň tímto podpisem stvrzuje, že prodávané zboží je shodné s kupním dokladem a je bez zjevné vady.
Vyskytne-li se u koupené věci vada, má kupující právo vadu reklamovat.
Jestliže kupující uplatní právo zodpovědnosti za vady věci, je pracovník pověřený vyřizováním reklamací povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů.
Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace pokud se pověřený pracovník nedohodne s kupujícím na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
- po uplynutí záruční doby
- nepředložení při reklamaci nabývacího dokladu nebo řádně vyplněného záručního listu, pokud byl vydán výrobcem
- mechanickým poškozením zboží
- neodborným zásahem do výrobku (porušením pečetí, nálepek)
- neodbornou instalací, zanedbáním péče o zboží
- používání výrobku v podmínkách, které neodpovídá doporučenému prostředí
- byl-li výrobek poškozen nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami
- vady, keré vznikly obvyklým používáním (tj. běžné opotřebení)
- poškození zboží při přepravě (řěší příslušný dopravce), pokud to nebyla doprava prodávajícího
- poškození, které vzniklo v důsledku živelných událostí
- nelze reklamovat vadu, na kterou byla již poskytnuta sleva již při prodeji věci
Při uplatňování práva na reklamaci musí být zboží řádně zabaleno tj. se všemi náležitostmi s jakými bylo v okamžiku převzetí zboží kupujícím.
Kupující reklamaci uplatňuje v prodejně, v níž věc zakoupil, je-li však v záručním listě uveden jiný subjekt určený k opravě např. autorizované servisní středisko, uplatní kupující veškerá práva z odpovědnosti prodávajícího za vady zde.
Nákup prokazuje prodejním dokladem, společně se záručním listem jestliže byl vystaven.
Reklamace uplatněné v místě provozovny prodávajícího se oznamují výhradně reklamačnímu technikovi.
Zboží do reklamačního řízení bude převzato pouze v případě, že je kupujícím specifikována konkrétní závada.
Za odstranitelné vady se považují takové vady, kdy jejich odstraněním (opravou) neutrpí vzhled, funkce, a kvalita věci a oprava může být provedena řádně a ve stanovené lhůtě.
Jde-li o odstranitelnou vadu může kupující podle své volby požadovat :
- bezplatné, včasné a řádné odstranění vady nebo
- poskytnutí přiměřené slevy
Za neodstranitelné vady se považují takové vady, které nelze opravit řádně a ve stanovené lhůtě a jejichž odstraněním by utrpěl vzhled.
- vyřízení reklamace slevou
- výměnu věci za bezvadnou
- zrušení kupní smlouvy (vrácení vadné věci a obdrží zpět zaplacenou částku)
Táž práva příslušejí kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně používat.
Podmínkou pro uplatnění reklamace je, aby byla uplatněna v reklamační (záruční) lhůtě. Reklamační lhůta je 6 měsíců (v případě prodeje na který se vztahuje Obchodní zákoník), v případě prodeje konečnému spotřebiteli (maloprodej) je záruční doba 24měsíců (toto řeší Občanský zákoník a zák. O ochraně spotřebitele) ode dne převzetí věci, pokud v záručním listě, na jejím obalu nebo připojeném návodu není uvedena reklamační doba delší.
Má-li koupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začne reklamační lhůta běžet až ode dne uvedení do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do 3 týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby součinnost.
Záruční list pokud, je vydán, musí prodejna řádně vyplnit a potvrdit.
Reklamaci je nutné uplatnit ihned jakmile se vada projevila.
Vyřídí-li se reklamace kupujícího výměnou vadné věci za bezvadnou, běží nová reklamační doba od převzetí nové věci.
Vyřídí-li se reklamace kupujícího opravou věci, není doba od uplatnění reklamace do doby, kdy měl kupující po skončení opravy věc převzít do reklamační lhůty, započítána.
- Vztahy tímto reklamačním řádem výslovně neupravené se řídí zákony uvedenými v jeho záhlaví
- Nedojdou-li prodávající a kupující ohledně reklamace ke shodě, pak o nárocích z reklamace rozhodne na návrh soud
- Tento reklamační řád byl schválen vedením firmy CEHA KDC elektro k.s.
Odpovědný pracovník za vyřizování reklamací je Kadlec Ladislav.